Ma olin vist viimane inimene Eesti toidupoekettide e-poodide teeninduspiirkonnas, kes veel kulleriga endale toitu ei olnud koju tellinud. Põhjuseid on mitmeid. Kumbki minu kodupoodidest ei ole e-kauplust veel välja arendanud, mulle meeldib ise endale puu- ja köögivilja valida vastavalt sellele, mis nägu nad poes parajasti on ja üldse lettide vahel ringi luusida ning vaadata, mis põnevat kraami näppu jääb. Kahjuks jäi enamasti päris palju. Ükskord läksin küpsetuspaberit ostma. Küpsetuspaber jäigi ostmata, aga selles eest ostsin vist küll kõike muud, sest kassas oli arve üle 30 euro. Järjest selgemaks muutus, et mul on viimane aeg oma toidupoekulusid optimeerima hakata ning selles osas ellu veidi rohkem planeerimist-organiseerimist tuua. E-kaubandusele üle minek tundus selleks sobiv meetod.
Alustasin Prisma e-poega. Päris kõva planeerimist tahtis see asi küll, sest väiksemagi valearvestuse puhul tekkis üsna tõsine oht nälga surra. Prisma pakkus enamasti esimest võimalikku kohaletoimetamise aega 3 päeva peale tellimuse tegemist. Mis sa hädaga ära teed. Nii võtsingi esimese võimaliku aja, milleks oli vahemik 16:00-18:00 tööpäeva õhtul. Kui see suur päev, mil kuller lõpuks toiduga saabuma pidi, käes oli, helistasin pealelõunal mehele ja uurisin, mis kell ta koju jõuab. Ta arvas, et kui kuller vahemikus 16:00-18:00 tuleb, siis jõuab selleks ajaks koju küll. 15:58 helistas kuller, et paari minuti pärast jõuab. Helistasin mehele uurisin, mis seis on. Tema oli endiselt tööl ja siiralt üllatunud, sest kuller pidi ju vahemikus 16:00-18:00 tulema. Olin täiesti unustanud, et mu teise poole jaoks tähendab 16:00-18:00 kell 18:00 või isegi 18:15. Helistasin kullerile tagasi ja palusin kotid trepile jätta, ise lootes, et keegi enne koju jõuab, kui varesed kotid avastavad. Hea, et ma vähemalt jäätist ei olnud tellinud.
Teine kord õnnestus Prismast isegi meie elurütmiga paremini sobiv tarne kellaaeg, see on 18:00-20:00 saada. 17:58 helistas kuller. Võtsin kauba vastu ning siirdusin külapeale tavapärasele laste logistika ringile. Kes trenni, kes sõbranna juurest koju ja nii edasi. Ühel hetkel helistab kuller:
"Siin Prisma e-pood. Tooksime teile kauba ära."
Mina: "Te tõite mulle just kauba ära."
Kuller: "Okei, unustage ära, siis pole midagi."
Mina peale esimese hämmingu kadumist: pekki, siit läks praegu võimalus tasuta toit saada, sest ega kaupa kätte saades mult keegi allkirja ei võtnud. Katsugu tõestada pärast, et ma kaks korda kauba sain.
Üldiselt on elu selline, et kui on mingi süsteem, mis võimaldab ühel osapoolel naha üle kõrvade tõmmata, siis kipub see olema kahepoolne tänav ning varem või hiljem võid sa ka ise sama süsteemi poolt lohku saada tõmmatud. Ühesõnaga ei meeldinud mulle väga see ilma allkirjata kauba kätte andmine ja see, et mulle kaks korda üritati kaupa sokutada.
Proovisin ka teisi e-poode, aga üldiselt lõppes asi ikka nii, et ükskõik, kui põhjalikult ma oma ostunimekirju ette tegin või toidukordi planeerisin, 3 päevaga oli pungil täis külmkapp ikka samas punktis: järgi ei ole muud peale porgandi ja valguse. Märkimisväärset raha kokkuhoidu hoolimata pidevast silme ees terendavad näljasurmast ka nagu ei täheldanud. Lõingi käega ja hakkasin jälle kott näpus nagu meie esivanemad muiste poes käima.
Viimasel neljapäeval, selle aasta aprillikuise pika nädalavahetuse eelõhtul, olin jälle Selveris ja tige nagu herilane. Mul olid laupäevaks külalised planeeritud. Tahtsin grilli ja pashat teha. Mida aga poes ei olnud, oli kaelakarbonaad, mis oleks vähem kui kaks päeva aegunud ja vahukoor. Pashahuvilistele mõeldes olid külmikud küll kampaaniahinnaga kolme sorti kohupiima täis laotud, aga seal, kus vahukoor oleks pidanud olema, oli pool meetrit tühja auku. Kui laupäeval grilli ja pashat tahta, on vaja hiljemalt reedel liha marinaadi ja pasha nõrguma panna. Otsustasin reede hommikul probleemiga edasi tegeleda ja läksin koju. Reede hommikul, ma ei tea miks, aga igaks juhuks kontrollisin e-Selveri tarneaegu. Väga ei lootnud, aga mis sa kostad, sama päeva õhtuks oli täitsa võimalik kaup kätte saada. Ladusin kiiresti kaelakarbonaadi ja vahukoore virtuaalsesse ostukorvi. Siis mõtlesin, et kuna ma eelmisel päeval Selveris tünga sain, võin ju natuke pervert ka olla ja lisasin kaks 50-liirtist kotti mulda, kolm kotti kassiliiva, kolm kahekilost kotti jahu, kaks liitrit rapsiõli, poolteist liitrit piima ja kolm pudelit tualetipuhastustvahendit. Mõtlesin, et telliks kaks suurt plokki WC-paberit ka, aga siis hakkas juba kullerist kahju.
Selleks ajaks, kui kuller kohale jõudis, oli mul ka natuke häbi hakanud. Aitasin tal kotte kanda ja ütlesin vabandavalt, et jah, mina olengi see pervert, kes e-poest 100 liitrit mulda tellib. Kuller ei olnudki pahane. Ütles ainult, et tal oli hea meel kui nägi, et ma ei elagi viiekordses liftita kortermajas, nagu ta tellimust vaadates kartnud oli. Tema üks kolleeg oli kunagi pidanud kümme kotti kassiliiva Kopli kitsa koridoriga kortermaja kolmandale korrusele tarima. Üldse olevat Järve Selveri kassiliiva müük tänu sealt komplekteeritavatele e-poe tellimustele kahekordistanud. Ja mina mõtlesin, et olen ainus, kes süsteemi nõrga koha on avastanud.
Nüüd kõik e-Selverist mulda tellima! 50-liitrine kott maksab ainult 2.50. Aitame kullerid rannahoojaks vormi!
Ma tellisin ka 2 50 l kotti mulda Selverist. Mõelda, ei pea ise vinnama! Aga muidu on nii, et kõige lähemale saab tarneaja enamasti Barborast (neiupõlves Maxima) ja seal on nüüd tarnevahemik tunniajane, mitte kahetunnine, mis võib olla planeerimisel oluline. Coopi eelis on min ostukorv 25 eurot ja see on enne allahindlusi, seega tasuta transa ca 20 euri pealt sageli, ja tarneaeg enamasti samal päeval või äärmisel juhul järgmisel.
VastaKustuta